Wednesday, September 6, 2017

Silk and Cotton and a Teddy Bear - it´s a boy, again!


Lucas the Teddy is a teddy bear that I can just crochet over and over again and I´m never get tired - all teddy bears often have this impact on me - I just adore teddy bears and want to try different yarns and sizes (one example in process). This teddy bear is crocheted from silk and cotton yarn. I got this yarn on my trip to Finland and when I saw this silk and cotton yarn I knew this is a yarn I want to try out (you should see my desk, it´s full of yarns I want to crochet with). It´s a lovely grey color with a soft pastel shade. (I always like grey, you can combine it with every color, just so convenient). I used 2,5mm crochet hook (Clover) and 6mm black safety eyes. Nose (watch the video how to embroider the teddy´s nose) is embroidered with cotton thread (I can use a variety of shades for a different look). I love my little terrasse full of flowers (getting more and more obsessed by them). Autumn is coming but I still like to sit even for 10 minutes to enjoy my tisane :)

Lucas the Teddy est un ours amigurumi que je peux crocheter de nouveau et je ne me fatigue jamais - tous les ours ont souvent cet impact sur moi - J'adore les ours crocheté en amigurumi et je veux essayer différents fils et tailles (un projet en cours). Cet ours en crochet est realisé de fils de soie et de coton. J'ai trouvé ce fil sur mon voyage en Finlande et quand j'ai vu ce fils de soi et de coton, je savais que c'est un fil que je veux essayer (vous devriez voir mon bureau, il est plein de fils avec lesquels je veux crocheter avec). C'est une belle couleur grise au teint pastel. (J'aime toujours le gris, vous pouvez le combiner avec toutes les couleur, c´est très pratique). J'ai utilisé un crochet de 2,5 mm (Clover) et des yeux de sécurité noirs de 6 mm. Le nez (regarder la vidéo comment broder le nez d´un ours) est brodé avec un fil de coton (je peux obténir une variété de nuances utilisant couleurs différentes). J'aime ma petite terrasse pleine de fleurs (de plus en plus obsédée par celles-là). L'automne arrive, mais j'aime encore m'asseoir même pendant 10 minutes pour  profiter de mon tisane :)
PS! Lucas the Teddy modèle est en Anglais, mais j´ai aussi les abréviations en français et il y a beaucoup de photos.










                                                              Thank you for stopping by! Laura
                                                                  



2 comments: