Tuesday, July 10, 2012

Making teddy bears

Work in process. I´m on holiday, sort of...:), still making my first teddy bear set.
Some photos to see with some sketches I´ve made. My first teddy bear is going to be a bit more simple than You can see on my sketches, because I try to make legs in one piece. I use a lovely yarn: cotton + linen and wool for stuffing. Will see, is this going to work. Also, I want to add some leather.


Processus de travail: Je fais mon premier nounours au crochet.
Quelques photos à voir avec quelques esquisses que j'avais faits. Mon premier ours au crochet va être un peu plus simple que vous pouvez le voir sur mes esquisses, parce que j'essaie de faire les jambes en un seul morceau. J'utilise un fil coton + laine. Voyons, est-ce que ça va marcher... De plus, j'ai l'intention d'ajouter un peu de cuir.






4 comments:

  1. He looks so sweet, love what you have done so far! You never sent me the other patterns you wanted me to look over? Im happy to so so.
    Hugs x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank You Leah, I love the colour:)
      I also sent you an e-mail:)

      Delete
  2. Replies
    1. Hope the final result is sweet- There´s going to be a little set of bears, 6 is planned :) - will see! :)

      Delete